Om du har problem med en av våra appar kan det bero på flera olika saker för att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta vad du har för telefon/surfplatta/tv och få en så tydlig beskrivning som möjligt av vad problemet är.
Innan du kontaktar oss:
-
Testa att starta om din app
Om du bara lämar appen kommer den fortsätta köra i bakgrunden och felet som har uppstått kommer ligga kvar, därför behöver du avsluta appen helt för att åtgärda problemet.
Guide för hur du startar om appen i en TV.
Guide för hur du startar om appen i en telefon eller surfplatta.
-
Testa att uppdatera din enhet
Uppdatera den till den senaste tillgängliga versionen. Draken Film stödjer inte vissa äldre modeller. Du kan läsa våra enhetskrav här.
-
Radera appen helt och installera den igen
Testa först att avinstallera appen och installera den igen. Om du har en Android raderar det här appen helt.
Om du har en iphone räcker det inte alltid att avinstallera appen. Iphones fortsätter spara en del data på din enhet så att allt ska finnas kvar om du vill installera appen igen.
För att avinstallera appen helt går du in där du kollar lagringsutrymmet på din enhet och klickar sedan på Daken Film appen och avinstallera.
Här är en guide för iphone/iPad.
Om inget av det hjälper kontakta oss gärna och beskriv vad du har testat så hjälper vi dig vidare.
För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi följande information:
- Vad har du för mejladress kopplad till kontot?
- Om du har flera mejladresser skicka gärna alla.
- Om du inte vet mejladressen behöver vi ditt namn och datum för senaste betalning.
Får du något felmeddelande?
Om du får något felmeddelande skicka det så exakt som möjligt till oss och beskriv vad som hände innan du fick felmeddelandet.
Om felmeddelandet är försök igen, starta om appen eller webbläsaren.
Vad använder du för teknik?
Om du har problem i en app, vad är det för märke på tv/telefon/surfplatta och vilken version av operativsystemet har du.
Här kan du se vilken webbläsare och programvaruversion du använder - skicka informationen som står högst upp på sidan till vår support.
Om du har problem med chrome cast/ apple TV behöver vi informationen ovan både om din telefon/dator/surfplatta och din chrome cast/ apple tv.
Här kan du se vilken chromecast-version du har
Här kan du se vilken apple-tv modell du har
Om du har problem via en dator behöver vi veta märke på datorn, programvaruversion och vilken webbläsare du använder.
Här kan du se vilken webbläsare och programvaruversion du använder - skicka informationen som står högst upp på sidan till vår support.