Om du får problem med att du inte hittar din Tv när du ska casta eller filmen endast spelas på din telefon/surfplatta/dator och inte dyker upp på TV:n - trots att det står ready to cast på TV:n - testa följande steg och om inte det hjälper kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Om du använder Appen Draken Film:
- Avsluta castningen
- Starta filmen som du vill se
- Starta castningen igen
Om du använder en dator:
- Se till att du använder Chrome som webbläsare
- Avsluta castningen
- Starta filmen som du vill se
- Starta castningen igen
Får du ingen castingsymbol alls:
-
Dubbelkolla så att din dator/telefon/ surfplatta är ansluten till samma wifi som din Chromecast. Du hittar Chromecasts egen guide här.
- Uppdatera din Draken Film app till den sensate versionen.
- Uppdatera din Chromecast genom att dra ut sladden, vänta 3 minuter och sätta i den igen.
- Kolla på din TV:s inställningar så att den godkänner att du castar till den och kolla i din telefons inställningar att du godkänner att Draken Film appen använder lokalt nätverk.
Om det inte hjälper, uppdatera din Draken Film app och telefon/surplatta/webbläsare till den senaste versionen. För att Draken FIlm ska fungera optimalt behöver du ha en Chromecast av generation 3 eller senare eller Chromecast med Google TV samt minst Android 10 eller iOS15.
Om det inte hjälper kontakta oss på 031-339 30 19 eller kontakt@drakenfilm.se om du fortsätter ha problem.
För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta vad du har för telefon/surfplatta/dator, chromecast-modell samt mejladressen som är kopplad till ditt Draken Film-konto.