Ready to cast – sedan händer inget

2 min. lästidsenaste uppdatering: 08.30.2024

Om du får problem med att du inte hittar din Tv när du ska casta eller filmen endast spelas på din telefon/surfplatta/dator och inte dyker upp på TV:n - trots att det står ready to cast på TV:n - testa följande steg och om inte det hjälper kontakta oss så hjälper vi dig vidare. 

Om du använder Appen Draken Film:

  1. Avsluta castningen
  2. Starta filmen som du vill se
  3. Starta castningen igen 


Om du använder en dator:

  1. Se till att du använder Chrome som webbläsare
  2. Avsluta castningen
  3. Starta filmen som du vill se
  4. Starta castningen igen 

Får du ingen castingsymbol alls:

  1. Dubbelkolla så att din dator/telefon/ surfplatta är ansluten till samma wifi som din Chromecast. Du hittar Chromecasts egen guide här.

  2. Uppdatera din Draken Film app till den sensate versionen. 
  3. Uppdatera din Chromecast genom att dra ut sladden, vänta 3 minuter och sätta i den igen. 
  4. Kolla på din TV:s inställningar så att den godkänner att du castar till den och kolla i din telefons inställningar att du godkänner att Draken Film appen använder lokalt nätverk. 

Om det inte hjälper, uppdatera din Draken Film app och telefon/surplatta/webbläsare till den senaste versionen. För att Draken FIlm ska fungera optimalt behöver du ha en Chromecast av generation 3 eller senare eller Chromecast med Google TV samt minst Android 10 eller iOS15. 

 

Om det inte hjälper kontakta oss på 031-339 30 19 eller kontakt@drakenfilm.se om du fortsätter ha problem. 

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta vad du har för telefon/surfplatta/dator, chromecast-modell samt mejladressen som är kopplad till ditt Draken Film-konto. 

 

 

Var denna artikel till hjälp?