Ready to cast – sedan händer inget

1 min. lästidsenaste uppdatering: 03.13.2024

Om du får problem med att filmen endast spelas på din telefon/surfplatta/dator och inte dyker upp på TV:n - trots att det står ready to cast på TV:n - testa följande steg och om inte det hjälper kontakta oss så hjälper vi dig vidare. 

Om du använder Appen Draken Film:

  1. Avsluta castningen
  2. Starta filmen som du vill se
  3. Starta castningen igen 


Om du använder en dator:

  1. Se till att du använder Chrome som webbläsare
  2. Avsluta castningen
  3. Starta filmen som du vill se
  4. Starta castningen igen 

Får du ingen castingsymbol alls:

  1. Dubbelkolla så att din dator/telefon/ surfplatta är ansluten till samma wifi som din Chromecast. Du hittar Chromecasts egen guide här.

  2. Uppdatera din Chromecast genom att dra ut sladden, vänta 3 minuter och sätta i den igen. 

Om det inte hjälper, uppdatera din Draken Film app och telefon/surplatta/webbläsare till den senaste versionen. För att Draken FIlm ska fungera optimalt behöver du ha en Chromecast av generation 3 eller senare eller Chromecast med Google TV samt minst Android 10 eller iOS15. 

 

Om det inte hjälper kontakta oss på 031-339 30 19 eller kontakt@drakenfilm.se om du fortsätter ha problem. 

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta vad du har för telefon/surfplatta/dator, chromecast-modell samt mejladressen som är kopplad till ditt Draken Film-konto. 

 

 

Var denna artikel till hjälp?