Varför är det ingen playknapp på filmerna i appen?

2 min. lästidsenaste uppdatering: 05.06.2024

Det är endast en playknapp på de filmerna som du tillgång med den prenumerationen eller onlinepasset som du har aktivt. Tillexempel ingår vissa filmer i Göteborg Film Festival men inte i Draken Film prenumerationen eller tvärt om.

Om du har en en aktiv prenumeration eller onlinepass prova att logga ut och logga in igen eller starta om appen. 

Har du inte aktiverat ditt onlinepass eller startat en prenumeration gör du det på https://drakenfilm.se/mina-sidor/prenumerationer och öppnar sedan appen igen.

Är du inloggad på kontot som du har gjort köpet på?

När du gör ett köp på drakenfilm.se, loggar du in eller startar ett nytt konto. Prenumerationen startas på kontot som är kopplat till den mejladressen som används vid köpet. En bekräftese på köpet skickas alltid till den mejladressen som används. Om du inte får något mejl och har hänglås när du loggar in. Kan det vara för att betalningen inte har gått igenom eller för att du ha använt en felaktig mejladress. 

Kontakta oss så hjälper vi dig vidare. För att vi ska hitta en betalning på en felaktig mejladress behöver vi ditt namn och de fyra sista siffrorna i kortnumret på kortet du använde för köpet. 

Har du köpt ett presentkort på Draken Film prenumeration eller förköpt ett onlinepass till Göteborg Film Festival?

Om du har genomfört ditt köp på goteborgfilmfestival.se har du köpt ett presentkort och då behöver det aktiveras innan du får tillgång till filmerna. Du aktiverar det på drakenfilm.se/mina-sidor. Följ instruktionerna på presentkortet. Koden på presentkortet skriver du in i fältet kampanjkod.

Är du utanför Sverige eller har en VPN igång?

Du kan bara se på Draken Films filmer om du befinner dig i Sverige. Om vårt system känner av att du är utanför Sverige så kommer du därför blokeras från att se filmer. Om du har en VPN igång, stäng av den, logga ut och logga in igen. Om du är i Sverige och inte använder VPN kontakta oss så hjälper vi dig vidare. 

Här kan du kontrollera vilket land din ip-adress säger att du är i. Skicka gärna med den informationen när du kontaktar oss. 

Om det inte hjälper kontakta oss på kontakt@drakenfilm.se eller 031 339 30 19 så hjälper vi dig vidare. 

Var denna artikel till hjälp?