Vad behöver supporten veta för att kunna hjälpa mig?

2 min. lästidsenaste uppdatering: 08.29.2024

När du mejlar eller ringer oss för att du har problem med en betalning, inloggning eller uppspelning av en film behöver vi kunna identifiera vilket konto det gäller och få så mycket information som möjligt kring problemet, t.ex. felmeddelanden och vad du har för enheter. Det är alltid hjälpsamt för oss med skärmbilder. 

Innan du kontaktar oss får du gärna testa att starta om enheten/ webbläsaren som du har problem med. Och dubbelkolla din internetanslutning.

Här kan du kontrollera din uppkoppling: https://www.bredbandskollen.se

Här kan du kontrollera vilket land din ip-adress placerar dig: https://www.maxmind.com/en/geoip-demo Har du ingen VPN igång, befinner dig i Sverige men får svaret att du är i ett annat land, kontakta din internetleverantör. 

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi följande information:

Vad har du för mejladress kopplad till kontot?

Om du har flera mejladresser skicka gärna alla. Om du inte vet mejladressen behöver vi ditt namn och datum för senaste betalning. 

 

Får du något felmeddelande?

Om du får något felmeddelande skicka det så exakt som möjligt till oss och beskriv vad som hände innan du fick felmeddelandet. Kan du får du gärna skicka med bilder

Vad använder du för teknik?

Om du har problem i en app, vad är det för märke på tv/telefon/surfplatta och vilken version av operativsystemet har du. 

Här kan du se vilken webbläsare och programvaruversion du använder - skicka informationen som står högst upp på sidan till vår support. 

Om du har problem med chrome cast/ apple TV behöver vi informationen ovan både om din telefon/dator/surfplatta och din chrome cast/ apple tv. 

Här kan du se vilken chromecast-version du har

Här kan du se vilken apple-tv modell du har

Om du har problem via en dator behöver vi veta märke på datorn, programvaruversion och vilken webbläsare du använder. 

Här kan du se vilken webbläsare och programvaruversion du använder - skicka informationen som står högst upp på sidan till vår support. 

 

Kontakta vår support på kontakt@drakenfilm.se eller 031 339 30 19 så hjälper vi dig vidare. Du får gärna skicka ett mejl till oss med informationen ovan innan du ringer, även om du helst vill ha hjälp via telefon så kommer vi kunna hjälpa dig fortare. 

Var denna artikel till hjälp?