När du mejlar eller ringer oss för att du har problem med en betalning, inloggning eller uppspelning av en film behöver vi kunna identifiera vilket konto det gäller och få så mycket information som möjligt kring problemet, t.ex. felmeddelanden och vad du har för enheter. Det är alltid hjälpsamt för oss med skärmbilder.
Innan du kontaktar oss får du gärna testa att starta om enheten/ webbläsaren som du har problem med. Och dubbelkolla din internetanslutning.
Här kan du kontrollera din uppkoppling: https://www.bredbandskollen.se
Här kan du kontrollera vilket land din ip-adress placerar dig: https://www.maxmind.com/en/geoip-demo Har du ingen VPN igång, befinner dig i Sverige men får svaret att du är i ett annat land, kontakta din internetleverantör.
För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi följande information:
Vad har du för mejladress kopplad till kontot?
Om du har flera mejladresser skicka gärna alla. Om du inte vet mejladressen behöver vi ditt namn och datum för senaste betalning.
Får du något felmeddelande?
Om du får något felmeddelande skicka det så exakt som möjligt till oss och beskriv vad som hände innan du fick felmeddelandet. Kan du får du gärna skicka med bilder
Vanliga felmeddelanden och lösningar:
Ett fel uppstod försök igen. - Sidan/ filmen kunde inte startas. Testa att ladda om sidan och om det inte hjälper starta om din webbläsare.
401, 605 - Du har inget DRM stöd (kopieringsskydd) i din webbläsare/ TV/ Apple TV/ Chromecast och våra filmer kan därför inte visas. Testa att uppdatera din webbläsare om du kollar direkt i webbläsaren eller din app om du använder en av våra appar.
I den här guiden får du mer hjälp om du vill spela upp filmer från din telefon/surfplatta/dator till din TV.
Har du problem i Firefox följ den här guiden.
404 - Sidan finns inte, testa att ladda om sidan och dubbelkolla att du har skrivit in rätt adress. Om felet är kvar efter 30 min kontakta oss.
500, 503 - Ett tillfälligt problem med vår hemsida. Ladda om sidan ett par gånger. Om du har laddat om sidan 5 minuter efter att du fick problemet och du fortfarande har problem kontakta oss så hjälper vi dig.
521 - Den här videon är inte tillgänglig utanför Sverige och vårt system tror att du befinner dig utanför Sverige. Om du är i Sverige, dubbelkolla att du inte har en VPN igång och kontakta sedan din internetleverantör om problemet kvarstår.
535, 536, 539 - Du kollar på den här filmen på en annan enhet. Du kan endast se samma film på en enhet åt gången. Stäng av filmen och lämna filmsidan på den enheten som du inte vill kolla på. Om du misstänker att någon annan använder ditt Draken Film konto kontakta oss så hjälper vi dig.
6006, 6007, 6008 - Vi kan inte bekräfta att du är inloggad. Du behöver logga ut och logga in igen för att kunna se den här filmen.
8001 - Inga tillgängliga enheter att casta till. Dubbelkolla att du är på samma wifi som din chromecast och att du har godkänt att Draken Film appen använder lokalt nätverk. Om det inte hjälper följ chromecasts felsöningsguide.
Fler felmeddelanden och lösningar.
Vad använder du för teknik?
Om du har problem i en app, vad är det för märke på tv/telefon/surfplatta och vilken version av operativsystemet har du.
Här kan du se vilken webbläsare och programvaruversion du använder - skicka informationen som står högst upp på sidan till vår support.
Om du har problem med chrome cast/ apple TV behöver vi informationen ovan både om din telefon/dator/surfplatta och din chrome cast/ apple tv.
Här kan du se vilken chromecast-version du har
Här kan du se vilken apple-tv modell du har
Om du har problem via en dator behöver vi veta märke på datorn, programvaruversion och vilken webbläsare du använder.
Här kan du se vilken webbläsare och programvaruversion du använder - skicka informationen som står högst upp på sidan till vår support.
Kontakta vår support på kontakt@drakenfilm.se eller 031 339 30 19 så hjälper vi dig vidare. Du får gärna skicka ett mejl till oss med informationen ovan innan du ringer, även om du helst vill ha hjälp via telefon så kommer vi kunna hjälpa dig fortare.